İstanbul’da düzenlenen Orta Koridor Lapis Lazuli Geçişi Bakanlar Toplantısı’nda konuşan Uraloğlu, toplantıda, Lapis Lazuli Koridoru’nu ayrıntılıca ele alarak değerlendireceklerini, geldikleri durumu, bugüne kadar ve bundan sonra neler yapılabileceğini istişare edeceklerini söyledi.
Orta koridorun devamında Türkiye’den geçen çizgilerin kapasitelerinin artırılması için önemli yatırımlar planladıklarını belirten Uraloğlu, onları birbiri gerisine hayata geçirdiklerini, Lapis Lazuli güzergahı üzere ek irtibat çizgileriyle bu muhtaçlığın daha da artacağını tabir etti.
Türkiye’nin doğudan gelen mevcut çizgiler ve Zengezur Koridoru üzere planlanan yeni sınırların yanı sıra güneyden gelen çizgilerin üzerinde de aktüel halde çalıştığını anlatan Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Bu manada Basra Körfezi’ni Türkiye’ye bağlayacak olan Kalkınma Yolu Projesi’ni Irak ve Körfez ülkeleriyle hayata geçirme isteğindeyiz. Doğu ve güneyden gelecek yüklerin Avrupa’ya ulaşmasında tıkanıklıklar yaşanmaması için Bulgaristan ile ikinci bir demir yolu açılması noktasında da bir mutabakat zaptı imzaladık. Türkiye, bulunduğu pozisyonun sunduğu fırsatları en uygun biçimde kıymetlendirmek ve tedarik zincirinin devamlılığını sağlamak ismine gerekli adımları atma noktasında her türlü kararlığı ortaya koymaktadır.”
“LACİVERT YOL, BÜYÜK BİR FIRSAT SUNMAKTADIR”
Bakan Uraloğlu, “Burada toplanmamıza vesile olan Afganistan çıkışlı yüklerin dünya pazarına erişimi ve Afganistan’ın gereksinimlerinin tedarikini kolaylaştırmasına takviye olacak güzergaha ismini veren Lapis Lazuli’ye gelecek olursak, bildiğiniz üzere Lapis Lazuli manevi paha yüklenmiş bir taştır ve dostluğun taşı olarak da bilinir. Biz bu türlü biliyoruz. Bu minvalde kıymetli olarak düşündüğümüz lacivert yol, ticareti kolaylaştırmak, kültürel bağları güçlendirmek ve bölgemizdeki ekonomik kalkınmayı desteklemek için büyük bir fırsat sunmaktadır.” halinde konuştu.
Bu koridorun ülkelerin özverili eforları sayesinde değerli kilometre taşlarına da ulaştığına işaret eden Uraloğlu, dün heyetlerin ön hazırlık niteliğindeki teknik toplantısında ise bu koridorun aktifliğine dair görüşmeler gerçekleştirildiğini söyledi.
Uraloğlu, “Bölge ulaştırma alt yatırımları, kara yolu ve demir yolu nakliyatında tarife ve gümrük uygulamaları, idari konular ve güvenlik önlemleriyle risk idaresi üzere bir dizi konu hakkında görüş alışverişinde ayrıntılıca bulundular.” sözlerini kullandı.