Cezayı getiren süreç, Adidas’ın Türkiye’de de satılan ‘Samba OG’ model ayakkabılarda, eser bileşiminde domuz derisi kullanıldığına dair tespitle başladı. Şirketin Türkiye’deki satış sayfasında yer verilen eser açıklamasında ‘doğal deri’ tabirine yer verildiği, eser içeriğinde domuz derisinden bahsetmediği belirlendi.
Kurul tarafından yapılan değerlendirmede, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği uyarınca reklamı yapılan bir malın içeriğinde, toplumun genel dinî hassasiyetlerine karşıt bir bileşenin direkt yahut dolaylı olarak kullanılması halinde bu konunun reklamlarda açıkça belirtilmesi gerektiği de belirtildi.
FİRMA SAVUNMA YAPTI
Türkiye gazetesinde yer alan habere göre Reklam Kurulu, eserin ayrıntılı içeriği ile ilgili bilgi almak hedefiyle müşteri hizmetleri ünitesinden ayrıntılı eser bilgisi istediğini, fakat “üründe domuz derisi olup olmadığı hakkında bilgi verilemeyeceğine” dair tezlerin tetkiki hedefiyle Adidas’tan savunma istedi. Firma 14 Kasım 2024’te bildiri edilen kelam konusu yazıya da yanıt vermedi.
Kurul da şirketin ispat yükümlülüğünü yerine getirmediğini kıymetlendirdi. Firmanın Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un ilgili unsurlarına karşıt tanıtımlarda bulunduğunu kararlaştıran Reklam Kurulu, firmaya 550 bin 59 lira idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verdi.
(ALINTI)