MİTHAT YURDAKUL Ankara – E-Ticaret ve Perakende Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, Türk eserlerinin yurtdışındaki olumlu algısına dikkat çekti. Kısa mühlet evvel gittiği Kırgızistan’ın başşehri Bişkek’te yaşadığı bir olayı anlatan Çevikoğlu, “Bişkek’te bir konteyner kent var. Burada gezerken farkettik ki ‘Made in Türkiye’ yazan yeni etiketler Çin’den alınan konfeksiyon eserlerine dikilerek Rusya’ya satılıyor. Çinliler ‘Çin malı’ olarak satamadıklarını ‘Türk malı’ olarak satabiliyorlar. Türk eserleri de bu yolla ziyan görebilir. Buna tedbir alınması gerekiyor” diye konuştu.
Canlı pozisyona teslimat
E-ticaret bölümünün her geçen gün dönüşüme uğradığını anlatan Çevikoğlu, “Bulut teknolojileri ve verinin ehemmiyetini artıracağı bir periyoda giriyoruz. Çin’de daha otomobilde hareket halindeyken sipariş verebildiğiniz ve otomobilden inmeden siparişini alabildiğiniz uygulamalar hayata geçmeye başladı. Siz canlı pozisyon atıyorsunuz, trafikte hareket halindeyken sizi buluyorlar ve siparişinizi teslim ediyorlar. Türkiye’de de bu geleceğe hazır olmak için çalışmalarımızı hızlandırmamız lazım” tabirlerini kullandı.
‘Bekarlar Günü’ne hazırlık
Çin’in en büyük e-ticaret platformlarından JD’nin yanı sıra Alibaba kümesindeki Tmall’da ve TikTok’un sahibi olduğu Douyin’de “Türkiye ulusal mağazaları” açtıklarını belirten Çevikoğlu, “Türk markalarımızın Çin’de satış yaptığı mazağalar açmaya başladık. Bu sene birinci kez kasım ayında Çin’de kampanya yapacağız. ‘Bekarlar Günü’ olarak kabul edilen 11.11’de Çin’de bizim Türkiye’de 365 günde yaptığımızdan daha fazla e-ticaret alışverişi gerçekleşiyor. Türk mağazaları olarak buna hazırlanıyoruz” dedi.